Long time no see...

Ja nu var det några dagar sen jag bloggade, så det är nog dax igen.

Julhelgen börjar lida mot sitt slut å jag säger bara, Äntligen. Det har varit massor av stress och nästan inget hemma på ett par dar.
Julafton började med lite paket öppning på morgonen, Aron fick öppna lite paket, eller ja, vi fick öppna och Aron tittade på sina paket och presenterna i paketet.

*Han fick en pulka av oss, (ifall han kan sitta i februari är det bra att ha en pulka, då vi ska till Åre)
*Han fick en skallra av oss.
*Han fick skedar av sin farmor och farfar.
*Han fick en nalle av sin gudfar Johan och Emma.

* Freddie fick en ask choklad på morgonen i julklapp

Senare vid halv 11 på morgonen begav vi oss till mamma och pappa för julfrukost, mysigt mysigt.
Så där satt vi, julaftonsmorgonen och åt julfrukost, vår familj, tillsammans med min familj. Aron var också med där och satt hos moster.

*Aron fick en julklapp av morbror Kim, pepparkakskläder, ursöta.

Vid 12 var det planerat att vi skulle börja åka till min morbror och moster för julfirande. Såklart blev vi ju försenade, som alltid. Så vi åkte väl ifrån enköping vid 20 över 12 nångång tror jag.
För första gången kom vi nog först av alla, brukar alltid komma sist. Men tur nog så kom allihop väldigt jämt, alla kom samtidigt. Skilde nog bara 5minuter.

Så när vi kom var det bara lägga ut julklappar under granen, jag har aldrig sett så många julklappar under en gran förut. Men det är ju så lätt att köpa julklappar till Aron, Ellen, och Julia. Så massor paket blev det.

Vid 3 tiden visades kalle på tv så alla bänkades framför teven, även Ellen och Aron tittade på kalle, Ellen tittade ett tag iallafall, sen somnade hon.
Ganska precis när Kalle tog slut var det dax för mat, Aron somnade lagom till maten, så vi fick äta mat i lugn och ro.
Det var en perfekt julmiddag med släkten.

Efter allt var undanplockat och in i diskmaskinen blev det julklappsutdelning, Blev tyvärr ingen tomte, han hade inte tid att stanna. Men julklappar i massor blev det, Glömde räkna ihop hur många julklappar det blev, men massor med kläder.

*pyjamas av mormor och morfar
*kanin av moster
*byxor, tröja x2 av moster
*badleksaker av kusin, Per och Julia
*nycklar av Ellen
*mössa g-mormor och g-morfar
*clown leksak av mormor och morfar
*koleksak av mamma och pappa
*kläder av oss
*kläder av g-mormor och g-morfar
*docka av g-mormor och g-morfar

(och mer kläder, kommer inte på just nu vilka och vad för kläder han fick.)

Efter julklapparna så gick Sandra och Freddie ut en sväng med Aron så han skulle få sova. Han sov inte så länge, utan hade problem att sova borta, men till och från sov han iallafall.
Sen var det även dax för oss vuxna att få julklappar från julklapps lotteriet,
Det var ett spel i sig och var riktigt roligt, där snodde vi åt oss 6st kristall vinglas.
(så nu har vi vinglas tills när ni kommer nästa gång Moa och Sebbe)
Sen fick vi en nessisär, batteridriven tandborste, och shampoo för killar. Alltså fick Freddie detta.
Vi böt bort tandborsten till min mormor så vi fick 2 jul kökshanddukar istället.

Senare under kvällen blev de spel och och mys med bebisarna.

Ellen tyckte väldigt mycket om mig denna dag, hon ville vara hos mig ganska ofta och oj så tung hon är. Riktig skillnad på Ellen och Aron, fast Aron är äldre, men han ska ju som sagt vara 3mån yngre än henne.

Vi åkte hem vid halv 1 tiden på natten tror jag det var. Tanken var att vi skulle sova kvar där men eftersom Aron hade problem att sova, och vi inte ville behöva stressa så mycket så åkte vi hem, det var jobbigt att köra för jag var ganska slut, men vi körde knappt fort hem utan vi körde i takten vi orkade och hade kontroll över.


[Klicka för stor bild]
   
  
(Fler bilder på min bilddagbok.)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0