You're my world, my heart, my soul..

Idag när jag skulle hämta ut min nya telefon på OKq8 så ställde dom kartongen på vågen de har där. Den här kartongen vägde runt 670gram.
Ja jo, vad spelar det för roll tänker ni då,
Jo när jag såg den vikten, och lyfte upp den kartongen, så var mitt hjärta nära på att hoppa ur bröstet på mig.

Aron när han vägde som minst stog vågen på 601gram.
Och den här kartongen, som vägde mer, den vägde INGENTING, det kändes som jag bar upp en tom kartong.

Alla känslor, känslorna från sjukhuset kom upp, varje gång jag ser något som väger runt 6-700 gram så tänker jag alltid på det, så lite har han vägt, våran lilla pojke. Han vägde ingenting.

När man var där på sjukhuset var man lycklig för varje litet gram han gick upp, för varje gram han gick ner blev man livrädd, det kändes som att sålänge han kommer upp i vikt, blir han frisk, och nej så fungerar det ju självklart inte, men vikten har ju lite med allt att göra endå.

Jag tittar på en bild jag har, buspojken som håller i min tumme, lilla busunge, hela hans huvud är inte så mycket större än min tumme, [Se bild nedanför] Jag kommer nog aldrig förstå att han var så liten, att han blivit så stor, att han inte har några som helst tecken på sjukdomar/skador efter prematuriteten. Utan han är frisk. Han mår bra.
Det tog honom bara 11 veckor att andas själv, utan respirator, CPAP, Grimma och syrgas.



Jodå även en sån liten krabat kan överleva, och bli frisk.
Men din mamma, hon kommer aldrig sluta vara rädd, även om faran är över är jag livrädd att förlora dig.
Vet inte hur lång tid det kommer ta för mig att inse att du lever och inte kommer tas ifrån oss.
Jag älskar dig min lilla bus. Jag gör allt för dig.

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag förstår dig precis!!

Vår son vägde dock ett kilo mer än Aron (1615 g) när han föddes och man kan verkligen inte förstå att tar man bort 3200 g (precis min födelsevikt) på krabaten idag så skulle han vägt sin födelsevikt. Det är en skrämmande tanke, men vilken tur att vi bor i Sverige och vilken underbar sjukvård vi har!!

Take care!

2008-12-12 @ 14:02:24
URL: http://blogg.passagen.se/zezziz
Postat av: Madelene

JAAAAA det vill vi!!

2008-12-15 @ 00:33:12
URL: http://minevelyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0