Working 9 to 5...

Juldagen jobbade jag för första gången efter Aron fötts.

Jag skulle jobba på Maja, och kom dit till halv 11 då jag skulle börja, hann skriva in mig där och stå där ett tag, lätt som en plätt, ta jackan hänga upp den ge lappen få 20kr lägga ner i kassan. Jodå lätt som en plätt.
Efter ca 30 min tror jag kom min syster och sa att de behövdes en till i garderoben på Joar, och skickade ner mig.

Okej tänkte jag, det här ska gå.
Joar, där de räknade med ca 1200-1300 pers. Jadu stressigt lagom då. Flera gånger ville man nog bara sätta sig ner och gråta. Usch va jobbiga människor kan vara ibland.
Omöjligt mycket folk inne på joar, intressant å veta hur många som faktiskt kom till joar på juldagen.

Efter ett tag gick det inte ens in fler jackor på ett par minuter, vakter fick tillkallas för att allt inte skulle ramla ihop, alla stog och trängdes för att få hänga in sin jacka, endast för att gå ut på joar. Jadu, vad männsikor gör för en kväll ute.
Jag ska nog aldrig gå ut på juldagen.

Jag förstår inte ens grejen med att gå ut på juldagen, jag förknippar inte Julen med en tid då man festar, och super skallen av sig. Nej, julen det är tid för familjen och för barn. Så varför gå ut för att supa sig full? Blir man så missnöjd med sina julklappar?
Men men, många verkar tycka att supa skallen av sig på juldagen är jätte roligt.

Iallafall, det var hur många dryga människor som helst på joar, och slängdes in flaskor i garderoben gjorde det, och vi blev anklagade för att ha sålt en jacka, jag stog personligen ansvarig för nå jackor och väskor som inte hittades för stunden. Jadu, Joar borde sätta upp en STOR FET skylt som berättar "Vi ansvarar ej för värdesaker!" Att dom inte har gjort det chockar mig, för människor verkar inte veta att Joar inte ansvarar för jackor, väskor osv.

En till sak jag funderar på, varför tar man med sig en stor väska till Joar? Alltså vissa människor har ju väskor med sig som väger säkert 5kg, varför inte bara lämna det hemma? Det man behöver på joar är: Pengar/kort, ID, och kanske en mobil om man vill ha med det. Mer behövs inte.

Jadu, det var en riktigt intressant kväll,  skulle varje kväll vara sådär skulle nog ingen vilja stå i garderoben, men vi får se om jag får fler chanser att jobba. Det skulle vara kul att kunna tjäna lite pengar själv också. Vill inte bara leva på barnbidrag, försäkringskassan och Freddie. Känns bra när jag kan hjälpa till.

Men nu börjar det kännas som sovdax, usch va trött jag är.







Kommentarer
Postat av: Mamma Melissa

Joar... blå? Mamma har berättat att hon gick ut på det stället innan hon fick mig... nostalgi -mammaminnen.



Ja, jag tror helt klart på din förklaring... missnöje över klapparna... eller så kanske det är mer tragiskt än så... de har ingen familj... nej, din förklaring är bättre. ;.)



Tänker ofta på er...

2008-12-30 @ 09:17:39
URL: http://mammamelissa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0