sjön, pollen, barnmorska.

Hela helgen har man legat på sjön och försökt sola litegranna iaf, blir ju inte lika lätt brun med solskydd men på med massa solskydd, förmodlgien var det lika bra så röda alla andra var efter en dag. Man ska ju egentligen inte ligga å sola för mycket när man är gravid men jag känner att ska jag ha på mig en vit klänning på torsdag kan jag inte vara lika blek som klänningen, så lite sol står jag ut med iaf.

Var ut till horskon ( ingen aning om hur de stavas) i lördags, var ute hela dagen, mamma, pappa, kim, + 2 kompisar, marcus, vovve, Elisabeth, Micke, Filip och självklart älsklingen. Var så skönt att man var bra sugen på att bada men var fullt med pollen i vattnet så jag badade bara fötterna, har det tillräckligt jobbigt med ögonen utan att doppa mig i pollenbad, så blidde mest sola, prata, och gömma sig i båten när solen blev för jobbig.

Igår jobbade jag först, sen åkte vi ut med båten igen, marcus var dock inte med, men fanny var med istället, å inga kompisar till kim, och ingen hund, stackars hunden stressar ju sönder ute på sjön, men det var mysigt iaf, inte lika varmt, men lika mycket pollen, dock var vattnet mycket kallare igår än lördags så inte en chans att bada där. uscha bucha.. Älskling slog i tån i båten och storblödde, slog i vid 4-5 tiden kanske å vid 11 åkte vi till akuten och skulle se om de behövde sys, men det var lugnt.

Idag har jag varit till barnmorskan, vägt mig, tagit stick i fingret, lyssnat på bebbis lilla hjärta, och mätt magen. Haha man har gått upp nåra kilon sen man blev gravid ;)
Allt var bra förutom Hb provet, tror jag det var, dags att börja knapra ännu mer tabletter, haha behöver mer järn i kroppen, kanske därför min faster tyckte jag såg blek ut.
Så strax ska man kila iväg till apoteket och köpa järntabletter, pollentabletter, och nån pollenspray för näsan så man kan andas som en normal människa. Stor shoppa på apoteket. ;)
Fick iaf höra att jag har ett jätte fint "streck" på magen, dock syns det inte så bra på bilden nedan men syns bra annars iaf, haha.

Sen ska jag kila ner till skolan, skriva ett dumt prov på naturkunskap och sedan har jag bara redovisning av projektet på onsdag sen är jag redo för studenten. YEY :)
Nej nu blir det nog leta något annat kul att göra.. funderar starkt på att gå till apoteket nu för nu börjar ögonen kännas jätte jobbiga, dumma pollen, känns som jag spenderat hela morgonen gråtandes, men så är ju inte fallet, sluppit alla gråt hormoner hittils iaf, förmodligen slipper jag dom ett tag till ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0