Sometimes Late At Night, I Lie Awake And I Watch You Sleeping...

Mitt lilla bushjärta gör fler och fler framsteg.
De senaste nätterna så har Aron sovit längre och längre utan att behöva mat. Vanligtvis äter han sist runt 12-01 och äter igen vid 07-08. De nätterna är underbara nätter. Snart kanske man kan få sova ut på nätterna utan att vakna 3-4 gånger.

Eftersom han har börjat sova nätterna igenom har vi börjat försöka få honom att sova i sin vagga, så jag och Freddie kan få sova tillsammans i sängen.
(Eftersom vi har en liten säng har vi inte kunnat sova tillsammans eftersom Aron och jag antingen sovit i sängen och Freddie i soffan, eller tvärtom.  Men de senaste 2 veckorna har inte jag och Aron kunnat sova i soffan då han blir tyngre och tyngre så jag kan inte ha honom sovandes på mig, och vi två dela på bredden på soffan är ju inte alltför enkelt. )
Så igår försökte jag första gången att Aron skulle sova i vaggan, han somnade vid 1 tiden i vaggan och sov. Han vaknade vid 5 nångång och ville ha mer mat, (han åt inte fullt allt mat vid 1) så jag matade honom, la honom i vaggan igen och gungade. Han somnade om.

Vid 9 tiden tog jag honom och la honom brevid mig i sängen så vi kunde vila lite till.

Jag blev dock lite orolig där ett tag, vid 3-4 tiden, då jag blev nojig. När han sover lugnt för länge blir jag alltid lite nojig och måste se att han lever, så jag försökte känna under näsan, men kände ingenting, så jag kände på ryggen, (han sover på mage) och jag kände ju att hjärtat slog, så det var ju en tröst, men han reagerade inte på att jag tog bort täcket, rörde honom, smekte hans kind, han reagerade inte på nått. Men jag kände att han andades, och ett tag senare lät han till lite. Vilken tröst.

Anledningen till att Aron sover på mage är för att han sover mycket bättre och är mycket mer rofylld på mage, ligger han på rygg så flaxar han med armar och ben, nappen åker ut, och han blir inte lugn på samma sätt. Ska han sova på mage måste jag ligga och hålla min hand över hans mage och hålla kvar nappen i munnen, men jag kan inte flytta på mig för då vaknar han. Sover han på mage däremot sover han lugnt och stilla, somnar på typ 5 minuter och sover flera timmar, helt själv.

Arons läkare  i Uppsala vet detta och sa att vi borde lära honom sova på sidan men det går inte, han vickar över på mage och hamnar konstigt med armar istället. De sa också att om han sover dåligt på rygg så är de också bättre om han sover på mage.

Nu har jag lagt Aron i vaggan, och han sover.

Att man kan vara så otroligt duktig?

Aron har även upptäckt att han har en tunga, så tungan ska vara med i allt nästan. Han lipar och har sig väldigt mycket. Så söt lilla killen.









Kommentarer
Postat av: Marie

neo är likadan. han blir såå lugn på mage men på nätterna ligger han på rygg eftersom han matas då.han har alltid föredragit att ligga på mage ändå sen han var som minst

2008-11-25 @ 19:19:50
URL: http://sezzan85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0