And Then A Hero Comes Along ...

Det är lite kul när man kollar lite på andra människors bloggar, speciellt när man upptäcker människor man inte ens pratat med, som har länkat min blogg, det gör att man börjar fundera lite på hur många egentligen som länkar min blogg. Tror jag har sett mellan 5-10 st som länkar min blogg.

Desstu fler som läser desstu fler som lär sig och förstår att barn föds prematurt, och barn kan bli helt friska. Än så länge kan man ju visserligen inte fastställa att Aron är helt frisk men han har ju inga tydliga men från prematuriteten bortsett från ögonsjukdomen ROP som han behandlats för.

Förhoppningsvis kanske de snart börjar informera om prematur födslar på MVC, det tycker jag är dåligt att man inte får lära sig om. Man förväntar sig att allting ska vara så enkelt med graviditeten, man tror inte alls att det ska vara så svårt. Barnmorskorna borde verkligen informera om sånt, de enda man får lära sig om är hur man ska göra för att inte anstränga ryggen fel, eller gå/stå fel.

Vart i de brochyrer vi fick stog det någonting om att födas förtidigt, tror det fanns i något kapitel i boken, men de stod inte mycket där heller.

Lär ut om prematur födslar, även om det inte är vanligt!
För om det nu är så världsovanligt, hur kommer det sig då att det föds (tror de sa på akademiska ) 1 barn i veckan prematurt. Även om det inte är mycket, är det endå ganska mycket.










Kommentarer
Postat av: Tina

Visst är det konstigt. Det föds ungefär 10000 barn för tidigt om året bara i Sverige. Det blir 15 barn om dagen! Många är ju inte födda extremt tidigt, men ändå. 15.

2008-11-26 @ 08:18:42
URL: http://prematurbloggen.wordpress.com
Postat av: Marie

jag har länkat din eftersom jag är helt värdelös på att kommaihåg blogg adresser. men säg till så ta rjag bort den om du inte vill de:) ja man graviditetsböcker där allt är frid och fröjd allt är så bra. nästan ingen om prematura barn kanske nån sida max...

2008-11-26 @ 13:28:43
URL: http://sezzan85.blogg.se/
Postat av: Madelene

Jag tycker att det är många! Hade inte haft en aning om det om jag inte hade haft dej som vän. Nästa gång kanske det händer mej och det vill jag verkligen velat vara informerad om! Man fick bara höra om hur bra allt skulle gå. Iofs vill dom ju inte oroa gravida kvinnor för det är inte bra men det borde iaf stå mer om det i alla papper och böcker man får!

2008-11-28 @ 01:16:01
URL: http://minevelyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0