How Could This Happend To Me...?

Jag har fått något på huvudet, något jag absolut inte kan få ur huvudet, så jag skriver det här ihopp om att få ur de ur huvudet så jag kan somna ikväll.
Helt plötsligt så utan anledningen så började jag tänka tillbaka, till förlossningen är därkring.
På infektionen, den där hemska dumma infektionen, monstret.

På pappret jag fick hem står det "Du har troligen haft en infektion i livmodern som då framkallat en för tidig födsel" så vad betyder det då? Troligen? Vet dom inte? Kan det vara något annat?

Tänk om samma sak händer när vi vill ha syskon till Aron, just nu vet jag inte ens om jag vågar bli gravid igen. Självfallet kommer jag bli det någon gång, men det skrämmer mig. Jag är livrädd att samma sak ska hända igen, de sägs att chansen för fler prematur födslar är liten, men endå så föder så många prematurt 2-3 gånger. Tänk om det händer oss, en gång till? Som om en gång inte vore tillräckligt?

Det går ju inte förhindra det, visar man inga tecken på infektion går det ju inte hindra att det händer en gång till. Tänk om det inte slutar lika bra nästa gång isåfall. tänk tänk tänk. Just nu är det allt jag kan. Kan inte få detta ur huvudet. Så jag hoppas att det kanske försvinner lite genom att skriva allt här. Det återstår att se.



Jag känner mig som Nasse just nu.
Tur att jag har en egen Nalle Puh.





Kommentarer
Postat av: Sessan

Hej!

Jag läser din blogg rätt ofta då jag också fick en son i vecka 31. Så dina tankar har jag också haft. Kanske skulle ett samtal med en förlossningsläkare hjälpa dig att gå igenom din journal?

Jag har iaf inbokat en tid med en läkare så får vi se om han har svar på alla mina frågor och om han kan göra mig lite lugnare. Kram

2008-11-28 @ 10:04:34
URL: http://blogg.passagen.se/zezziz
Postat av: Anonym

Har läst lite på din blogg till och från... Jag kan inte säga att jag förstår, kan snarare förstå din syster. Min syster fick en flicka för 6 år sen nu, allt gick inte som det skulle och flickan dog 14 dagar gammal. Hon låg i respirator till och från, dom bodde också på akademiska under en lång period innan förlossningen. Dom var nog lika rädda som du inför en ny graviditet. Men när man får ett barn för tidigt eller med någon svårighet som andning osv så får man kontrollera sig regelbundet under gravideten så man slipper vara orolig hela tiden. Min syster fick en flicka till efter det nu är hon 5 år och allt gick jätte bra! Du är en otroligt stark tjej! All lycka till i framtiden! /Enköpingsbo

2008-11-28 @ 22:53:21
Postat av: Marie

känner igen dom där tankarna dom är oerhört jobbiga. ja dom säger att de inte är vanligt att man får flera prematura barn men ändå är d emågna som får de. man vill ju veta skulle jag veta att de skulle bli samma sak nästan gång skulle ajg aldrig mer bli gravid...

2008-11-29 @ 10:37:49
URL: http://sezzan85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0