Tomten, Jag Vill Ha En Riktig Jul...

..En Sån Som Man Har När Man Är Liten.

Jodå det närmar sig mot jul,
Mindre än en månad kvar, har redan julklappar klara, till bröderna, och födelsedagspresent till M, Ska köpa present till mamma, fixa julklappar till mor, far och svärföräldrar. Sen imorgon, eller idag blir det väl, klockan är efter 12, så ska jag och Madelene springa runt lite på stan, leta julklappar till Freddies syskon, och leta efter julklappen till Aron, förhoppningsvis har den kommit in. Jag tänker inte avslöja den, då förstörs ju spänningen.

Men jag har nog en svag aning om vad som ska köpas till Freddies syskon, dom är lite lättare än storasyster Sandra, omöjliga Sandra. VAD VILL DU HA I JULKLAPP?
Tror inte det spelar någon roll hur många gånger jag frågar, hon säger iallafall bara "jag vet inte".
Har redan planerat vad som ska köpas till Freddie, (så jag hoppas du blir nyfiken nu älskling, för du kommer aldrig lista ut vad jag ska köpa till dig. )

Ska också köpa tomtekläder till Aron imorgon, så vi får lite söta tomtebilder på honom, och så han får vara tomte på julafton. Jag har aldrig trott att de skulle vara så svårt att hitta tomtekläder för barn, men de som finns är inte speciellt fina, eller roliga, ofta är de bara tråkiga tomtekläder till bebisar, iallafall bebispojkar. könsdiskreminering, (nu märkte jag att det ordet är nog felstavat, men orkar inte googla upp rätt stavning, så ni får nöja er.)
Men kläderna på HM blir det, dom är söta, lagom bra pris, och finns för killar och tjejer.

Lindex hade (sist jag tittade) bara för tjejer! Medan Åhlens kläder är tråkiga.

Jag brukar aldrig riktigt längta till julen, inte på samma sätt som när man var liten, men iår, iår så längtar jag, köpa julgardiner, baka lussebullar och pepparkakor, få fira riktig jul med sin egen familj. Min son och min sambo. Det känns underbart, få baka tillsammans med mannen man älskar, för jag har hört av svärmor, att min pojke tycker om att baka, (Hon svallrar älskling.)

Köpte advents ljusstakar idag, två stycken, en till köket, och en till vardagsrummet, behöver ingen i sovrummet, blir för ljust för att sova.
Ska köpa kakburkar med julmotiv också, där våra vackra pepparkakor ska ligga, och nu kom jag på, vi behöver ju pepparkaks former.

Jodå, jag älskar julen, äntligen blir julen som när man var liten, Man får lära sig det magiska med julen igen.








Kommentarer
Postat av: Pyret

men det är ju lite mer jul känsla nu när snön ligger på :) Ja fy på lindex var dt bara tomte klänningar ju :/

2008-11-27 @ 12:12:19
URL: http://spegelfobi.blogg.se/
Postat av: Melissa

Åh...så mysigt! Blir alldeles stämningsfull! Tänkte bara säga att du har en utmärkelse att hämta i min blogg (inlägg: betyg för en delkurs) som du kan klistra in här hos dig... Massa julkramar

2008-11-27 @ 18:57:02
URL: http://mammamelissa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0