This Is You're Life, Are You Who You Wanna Be?

Ja då har ännu en vecka passerat,

Vad har vi gjort, vi har varit ut och gått, varit till barnakuten, varit med på tv, varit hundvakt, träffat en ny vän,  och imorgon ska vi ha barnvakt, LER!

Ja att vi har varit ut och gått är väl inte så mycket att diskutera, det tillhör ju de gamla vanliga det. Men vi åkte till  barnakuten i måndags kväll runt kl 8 för att då hade Aron inte bajsat på tre dagar nästan fyra och fick ont i magen när han åt, och vi började bli väldigt oroliga. Först försökte vi bara ringa dit, se vad de tyckte vi skulle göra, TOTALT lönlöst, omöjligt att komma fram, så vi ringde till sjukvårdsrådgivningen, pratade och förklarade läget,
Eftersom Aron är prematur, snart 5 månader, och inte ammas så tyckte hon att vi skulle åka och kolla upp det,
(barn som ammas kan gå upp till 2 veckor utan att bajsa och det är normalt, dock inte barn som äter ersättning)

Vi åkte till barnakuten, de stimulerade vilket ledde till att han bajsade, dock inte normalt spädbarnsbajs så vi fick vänta på en läkare. klockan blev mer och mer och tillslut kom läkaren in, kollade Arons reflexer kände på magen, osv, rutinkoll helt enkelt. Konstaterade att det är inget fel så, men gav rådet att testa bifidus, ersättning mot förstoppning, började med det i tisdags, och igår bajsade han 2ggr och idag litegrann bara 1 gång.

(Nu har vi även fått rådet att pärondricka också kan funka som lösande. Så idag har Aron fått smaka pärondricka, och OJ vad de verkade vara gott. Inga sura miner där inte.)

Vi var även med på TV i onsdags (Sjukhuset)
WIIE Nu har vi fått åka hem. Haha det blev att säga hejdå och vi fick åka hem. Så nu kommer vi inte vara med på sjukhuset igen, vi har haft våra 15 minuter i solen. Jag är ju inte allt för ledsen över det, man känner sig inte speciellt fräsch på tv, när man bott på sjukhus i 2½ månad, men ingen förväntar sig nog att man ska se ut som världens prinsessa då heller.

Vi har även vart hundvakt åt Mysan torsdag-fredag. Min familj och Freddies familj var på ålandskryssning så vi passade Mysan, en otroligt mysig hund. Om man lägger Aron i Fannys säng så kommer Mysan och lägger sig vid fotändan, tittar lite på Aron när han pratar lite sen tittar hon bort igen. Kan det bli bättre? Jodå det kan de, hon lägger sig vid fotändan när man sover också, så efter Freddie åkte till jobbet imorse låg jag, Aron, och Mysan i en säng och myste.

Idag har vi träffat en ny vän, hon heter Lena och har också en son, dock 2½ år gammal, men han var hos sin pappa denna vecka, förhoppningsvis får man väl träffa honom någon gång också. Han låter som en riktigt liten busunge av vad hon berättar. Hon var jätte trevlig och vi gick runt lite och pratade massor. En tjej man hoppas på att träffa igen.

Imorgon är det dax för Aron att sova borta igen, min morbrors flickvän fyller 30 imorgon så det blir fest, dock ska vi åka hem relativt tidigt vad jag förstått, (vi åker med mamma och pappa dit) men vi tänkte att Elisabet kan få mysa lite extra med Aron och jag och Freddie kan få mysa lite extra med varandra. Är ju lite svårt att få ensamtid med en super sällskapssjuk bebis, han tycker inte alls om att vara själv. Riktigt mysigt ibland.
Vi kanske även skulle träffa Moa imorgon, ska höra med henne imorgon och se om det blev något av det.

Och Aron har ÄNTLIGEN börjat Le när man pratar med honom. Jag upptäckte det igår, jag pratade med honom och helt plötsligt, så log han, mitt hjärta smälte och jag blev överlycklig. Han log flera gånger och jag lyckades t om få kort på ett leende. Underbara lilla pojke.
Fast morgonar och förmiddagar verkar vara leende tiderna, han log lite när vi var hos farmor idag också. Hon hade en rolig tavla, fast sen helt plötsligt grät han när han tittade på tavlan, rolig pojke det där.

Nej nu börjar jag känna mig jätte trött och förhoppningsvis hinner jag skriva klart innan Freddie börjar en ny match på sitt spel.

The One I Treasure The Most.
(Mer bilder på bilddagboken)





Kommentarer
Postat av: Cassandra - josefinsmamma

jag och min sambo kollar på sjukhuset varje dag så vi känner igen er :) jätte kul att se att er son är frisk och han har verkligen blivit stor pojke :)



Min dotter är född en månad förtidigt, men de är liksom inte samma sak.



Hur stor har han blivit nu? :D

2008-11-02 @ 01:19:48
URL: http://weareyoungparents.blogg.se/
Postat av: Syster

Men moster fick honom faktiskt att bajsa, och det var "baaaara" min förtjänst ;) Han älskar att bajsa när moster är i närheten. Hee soo loves me!

2008-11-02 @ 22:51:42
URL: http://sandralonnholm.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0