You brought my life back...

Idag har vi varit till sjukhuset, igen!
Vi mötte upp moster sandra på sjukhuset för att få lite sällskap, springandet började med att först springa till ögonmottagningen, där fick vi ögondroppar, sen fick vi springa till 'öra, näsa, hals' där vi gjorde hörsel test. Testerna gick jätte bra och hon som tog testet var jätte nöjd. Aron verkade inte bry sig så mycket bara han fick mitt finger att suga på. Vad skönt de ska bli om han lär sig suga på sina egna fingrar. Efter testet fortsatte springadet tillbaka till ögonmottagningen, vi skulle ha haft med kameran idag men då de tyckte att ögonen ser lite (!) bättre ut så tyckte de att kameran inte behövdes (TACK OCH LOV) Jag hatar den där kameran. Som sagt, ögonen har gått tillbaka liiite, det kan gå tillbaka helt, men det är ingenting vi ska hoppas på.

Efter ögonmottagningen sprang vi till neonatala avdelningen istället, vi stog och väntade utanför för att jag är förkyld, vi fick ett rum på samvården som vi fick vara i sålänge eftersom jag inte vill vara i familjerummet, och dom vill nog inte ha mig där heller för smitta andra barn vill jag absolut inte göra. Vi var på neo för att väga, den "lilla" killen väger hela 2965GRAM!!!! Jippie!
Sen träffade vi Richard som skulle kolla lite på honom då fåniga mamma är lite små nojig att han ska bli sjuk. Men eftersom jag är sjuk och freddie är sjuk vågar jag inte ta några risker, hellre kolla en gång för mycket än en för lite. Richard tyckte att allt såg bra ut. 

Som sagt så är vi sjuka här i den lilla familjen, eller Aron verkar ju vara frisk som tur är, men vi andra två är förkylda och gnäller som små ungar. Haha nejdå inte riktigt så illa är de inte. Men det blir nog sittandes hemma imorgon. Jag håller på att bli galen på denna stökiga lägenhet så om Aron sover imorgon ska jag städa. Det är så svårt att hålla det städat då Aron tycker så mycket om att vara med mamma och pappa. Men som sagt, sover han blir det städdag för mig! Jag skulle gärna vilja tvätta också, efter en-två veckor ser våran tvättkorg ut som den gjorde när jag bodde hemma och vi var 6 personer, våran lilla familj är tre personer men ger lika mycket tvätt. Lilla Aron tycker om att kräkas på oss. Tyvärr är soffan lite utsatt av Aron också.

Min lilla tjockis har börjat ha på sig 50 kläder nu också, utbudet av kläder är så mycket större när man kan använda ALLA hans kläder. Visserligen får man vika upp lite i armarna, benen brukar funka iallafall. Han har ju ganska långa ben. Det har han absolut inte fått från mig. Jag har korta ben och kort överkropp. Freddie som har långa ben.


I lördags var vi ut till Emmas föräldrar och träffade Emma. Aron har fått en gudmor nu. Min bästa och äldsta vän, Emma Kristina Westerberg. Den människa jag verkligen vill ge en viktig roll i min och Freddies sons liv. Hon har varit en viktig del i mitt liv, och utan henne skulle jag inte vara jag. Hon är en underbar människa och har alltid varit. Jag är stolt över att hon vill vara Arons gudmor. Och jag är stolt över att vara hennes vän.

Just nu ligger Freddie och sover i sängen, Aron ville absolut inte sova i vaggan så han ligger här brevid mig medan jag sitter här, skriver blogg, samtidigt som jag tittar på PS. I Love You. Känner inte riktigt att jag hänger med så mycket i filmen, den verkar väl ganska bra, tror jag. Glöm vad jag sa, Aron verkar vakna till liv nu. Vi får se hur det blir med sovande inatt. Skulle vara skönt att få sova eftersom jag är ganska förkyld. Men Lilla busfröet bestämmer. 

Det är inte långt kvar tills Arons beräknade datum, det är på torsdag så eftersom klockan är efter 12 nu så är de bara två dagar kvar, Elisabeth hade rätt om att Aron kommer väga över 3000g innan beräknat, Det ska bli kul att se hur mycket han väger på torsdag. Can't wait.

 



Till Dom människor som inte förstår hur liten min lilla pojke är. På denna bild har vi Aron, född 6/6-08 t v.
Och Den andra gossen heter Liam (Ellens syssling) född 4/6-08. Så det skiljer 2 dagar mellan dessa pojkar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0