I Am Not Going To Bury My Son... !!

Klockan har precis slagit 2.
Jag har legat i sängen, soffan, och setat ute en stund på balkongen, men jag kan inte sova. Jag hatar när det är så. Jag känner mig så sjukt rastlöst, jag vill städa, men det är redan städat, att ställa sig och damsuga blir nog inte populärt hos varken, Freddie, Aron eller grannarna.

Ikväll har jag och Freddie kollat på filmen "John Q" gick på 6an kl 21.
Vid såna tillfällen känner man vilken otrolig tur man har som bor i Sverige med vårt sjuksystem vi har.

"John Quincy Archibald's son Michael collapses while playing baseball as a result of heart failure. John rushes Michael to a hospital emergency room where he is informed that Michael's only hope is a transplant. Unfortunately, John's insurance won't cover his son's transplant. Out of options, John Q. takes the emergency room staff and patients hostage until hospital doctors agree to do the transplant"


Jag orkar inte översätta.

Ser man på den filmen går det inte att hålla undan tårarna.

Man tänker också, att vem skulle inte göra så för sitt barn? När läkaren ger upp och säger att ens barn kommer att dö, för att det kostar för mycket för sjukhuset att genomgå operationen som är barnets endå alternativ till att överleva.
Jag skulle iallafall inte tvivla, hellre spendera några år i fängelset i vetskap att man gjort precis ALLT för att ens barn ska överleva, än att bara ge upp när det faktiskt finns en chans.

Jag vet inte hur mycket skulder vi hade haft om vi hade bott och fött Aron i USA, eller om vi ens hade klarat av att betala all sjukvård, usch, jag vågar inte ens tänka tanken.
Jag förstår inte hur läkarna där klarar av att skicka hem ett barn i vetskapen av att barnet kommer att dö, för att systemet säger att han inte är värd att behandla.
Visst är ju dom självklart inlärda till det systemet och ingenting en enda person kan ändra, men jag hade aldrig klarat av det.

Ett citat John Q skriker ut är " I AM NOT GOING TO BURY MY SON! MY SON IS GOING TO BURY ME! "
och det citatet känns verkligen i hjärtat.
Denzen Washington spelar rollen så bra, och så trovärdigt att man skulle verkligen kunna tro att allt var verklighet, det rör så in i hjärtat allting, inte ens Freddie klarade av att låta bli att bli alldes tårögd.

Det är verkligen en film som alla borde se. Den är så underbar, och sorlig. Men definitivt värd att se.


Kanske behövde skriva av mig, vi får se om jag lyckas somna sen, klockan är nu kvart över 2. Jag behöver verkligen somna, tänkte att jag ska stiga upp tidigt imorgon och tvinga upp min latmask till son, så kanske han förhoppningsvis någon gång kan vakna tidigare på morgonen istället för vid 11-12, så vi kan få en vanlig dygnsrytm.


Oh There's Nothing I Would'nt Do For You, Love!



Kommentarer
Postat av: Pyret

hur söt får man bli ;)

2009-08-27 @ 22:53:29
URL: http://spegelfobi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0