I Will Try To Fix You ..

Aron har varit "dålig" nu i en vecka, först misstänkte vi att det var fler tänder på G, men efter han haft diareé i 3-4 dagar började vi fundera, vi böt byt fullkornsvällingen, men har tjuvat lite med "mild fullkorn".
Aron är trött, grinig vill inte alls vara ensam och leka på golvet någon längre stund längre, vill helst sitta uppe hos någon och knappt det duger.

Igår var han vaken sammanlagt 6 timmar ungefär,
Idag hittils har han nog varit vaken i 2 h.

Jag hade kontakt med 1177 igår, sjukvårdsrådgivningen, och de undrade lite hur de gick, så numera får han inte äta frukt, grönsaker, nånting med fullkorn, utan bara kokt mat, kokta grönsaker, och liknande. Hon sa också att vi skulle kontakta bvc för eventuell utredning, ifall det är nån allergi, gluten, laktos eller liknande.

Så idag åkte jag ner till bvc,
jag vet inte om jag känner mig "tryggare" eller mer orolig nu.
Jag berättade lite hur de låg till, och hon sa det att det var fler barn som hade kommit in med diareé, att de tagit prover på ett barn, men sen sa hon inge mer.

Vi kom överenns om att vi skulle väga honom, se lite hur de låg till.
Detta gjorde mig mer bekymrad, Aron väger 7300 gram ungeför, samma vikt som för 3-4 månader sen.
Så antingen så har han inte ökat i vikten alls, eller så har han ökat i vikt, men blivit av med den vikten nu när han är dålig. Jag vet inte vad som gör mig mer orolig.

Hon sa att det kanske är dags att ringa min husläkare.
Vi ska tillbaka till bvc på måndag, för 1års vaccinet, så hon sa det att vi väntar till måndag, ser hur det går. ifall de blir värre tors-fre så skulle vi åka tillbaka med honom, blir det värre lördag söndag så får vi åka in med honom.
Förhoppningsvis blir det bättre, men det är dom senaste dagarna han har blivit överdrivet trött och inte vill göra något.

Nu vill jag bara att allting ska bli överstökat, jag vill att det ska bli måndag, jag vill veta om de blir bättre eller sämre.
Jag vill ha tillbaka min pigga, glada och skrattande bebis, Ju mer han sover, ju oroligare blir jag.
Men jag kan inte heller hålla honom vaken, det är elakt när han är så trött, är han sjuk så måste han ju sova sig frisk.

Han äter iallafall som han ska. Fortfarande lika matglad, allt ska in i munnen. Vilket gör mig ännu oroligare eftersom han inte alls gått upp i vikt. Knappt ett enda gram.

Vart tog den friska, glada och spralliga bebisen vägen?
Jag vet att han gömmer sig där inne nånstanns.
Jag ser det i hans ögon, jag ser min Aron där inne någonstanns.
Han vilar upp sig, snart kommer han tillbaka.


And I Will Try To Fix You ..



Kommentarer
Postat av: Anonym

Oooh vilken vacker bild på Aron!

Vi har ju redan pratat i telefon angående inlägget

så jag ville bara skriva lite så du vet att jag kikat här;)

Saknat dina inlägg....skicka ett sms så vi vet hur d går med sötisen ok.

Många Kramar/L

Felix hälsar massor till kompis Aron;)

Vi hörs

2009-08-12 @ 17:52:38
URL: http://llff.blogg.se/
Postat av: marie

men stackarn va jobbigt. Undra vad det kan vara. Vet att när neo fick tänder så blev han jättedålig i magen det bara rann men de kan få de i sammanband med tänder inget ovanligt! Men märker ni på honom att han är slöare än vanligt?? hoppas verkligen de ordnar sig!! stor kram

2009-08-13 @ 10:16:00
URL: http://sezzan85.blogg.se/
Postat av: Malin

Hoppas att han blir bra snart :/

Puss!

2009-08-13 @ 20:58:52
URL: http://masp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0