Sometimes you just wanna tell someone.

"Hejsan.
Jo det är en riktigt hemsk men uppvaknande resa. Att slitas från de trygga tonåren och verkligen inse att skaffa barn är inte så lätt som man tror. Men jag har verkligen sett livets mirakel. Aldrig i mitt liv skulle jag kunna tro att barn som vägt 601 gram någonsin skulle överleva. Men nu har jag lärt mig att barn på 300gram kan överleva.

Livsviljan finns redan när man föds, fast man som vuxen kan tro att dessa barn vet bara om smärta, vad har de att leva för egentligen? Man ska aldrig underskatta ett barns kärlek och vilja att vara med sina föräldrar. För det är all glädje dessa barn på sjukhus får. I En värld full av blodprov, nålar, och mediciner, så är den enda ljusglimten de där timmarna på dygnet när man får ligga i sin mors eller fars famn. Och bara där ser man hur andning och syresättning blir mycket bättre.

Jag kan också tycka att jag vid min unga ålder lyckades klara av allt dedär är otroligt, samtidigt så gör jag bara det vilken förälder som helst gör, jag står vid mitt barns sida, på gott och ont. Det var många gånger när jag inte visste om han skulle överleva och jag ville ta bilen därifrån, glömma all smärta, och ovisshet, men verkligenheten är ju att smärtan och ovissheten skulle fortfarande vara där. Det enda jag kunde göra att ha min son i min famn, och se på medan värdena blev både bättre och sämre.

Jag är glad att jag stod ut, för bara att se min sons leende, bara av att se honom, så vet jag att han är ett mirakel, jag har fått uppleva ett mirakel.

Min syster hade inte heller den bästa synen på 'unga mammor' men hon säger att efter att ha sett vad jag klarar av, så är inte hela synen att unga mammor inte klarar av det.

Ledsen att det blev ett ganska långt svar.
Men det här är ett ämne jag kan prata om i en evighet utan att tröttna.

Med Vänliga Hälsningar
Jennie.

--- ****** skrev 2010-04-16 09:44:49 följande: ---
läste din historia på din blogg, vilken resa ni har gjort  och va underbart att se att de gått bra, är ju fantastiskt hur vården går framåt me för tidigt födda, och göra den resan 20 år gammal oxå är starkt, ta död på myten om unga föräldrar {#lang_emotions_laughing}

MVH ********
--------------------------------------------------"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0