Have You Ever Tried Sleeping With A Broken Heart...

Ibland önskar jag att jag kunde plocka ut mitt hjärta, när allting känns jobbigt, att bara kunna plocka ut det. Jag skulle säkerligen inte må bättre då, men det känns endå som att jag har ett hål i hjärtat. Jag mår bra, jag är lycklig, och allting fungerar superbra.

Men det där hålet spökar, det har inte läkt igen, jag tror nog inte det någonsin kommer läka igen helt, utan blir nog en sån där sak som man lär sig leva med. Jag vet inte riktigt vad som gör att alla känslor kommer upp just nu. Men det slår upp nya tankar hela tiden.

Idag på bussen till jobbet satt jag och tänkte på hur egoisitisk jag känner mig. Jag vet inte hur jag ska förklara det, men på något sätt känns det som att jag är egoistisk för att ens tänker tanken på att vilja ha fler barn.
Jag vet att oddsen för att något liknande skulle hända igen är ytterst liten, men den finns fortfarande.

Och till min skräck så hittade jag en sida där det står att risken att föda förtidigt igen är 16%, jag hade för mig att risken var ca 5-6% så nu kommer jag nog vara ännu mer nojig över det hela och få ännu mer dumma tankar.

Tänka positivt var det ja...

"Om du fött för tidigt innan, så är det en riskfaktor för prematur födsel i senare graviditeter. En stor amerikansk studie rapporterade att risken för spontan prematur förlossning under nästa graviditet var ungefär 16% för kvinnor som födde för tidigt första gången. Risken ökade ytterligare med fler för tidiga förlossningar. När en kvinna fött för tidigt två eller tre gånger, var risken 41% respektive 67%. Studien visade också att påföljande prematura förlossningar vanligtvis hände inom två veckor kring den tidigare graviditetens längd."


http://se.babycenter.com/preconception/tryingforanother/prematureriskthistimetooexpert/



Sådär, nu har jag spenderat säkert 1½timme åt att grubbla över den nya informationen, this is gonna be a fun night..






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0