Don't Tell Me It's Not Worth Trying For..

Vad är ett liv värt egentligen?
Vad är det som säger att ditt liv är mer värt än mitt liv?
Man säger alltid att alla är lika mycket värda, men man beter sig inte som det.

Om en 14-15 årig flicka eller pojke blir mördad, så står det i media överallt i flera veckor,
Jag säger inte att det inte är hemskt, för det är de.
Men skulle en man i 75års åldern bli mördad så står det någon sida om det, en eller två dagar sen är det ingen som bryr sig längre.

När Britney spears hade sin period där och riskerade barnen, stod det överallt i flera månader, men när vilken annan mamma som helst kommer ut kontroll, är det ingen som bryr sig.
Det är tragiskt, och det händer varje dag, i skuggan av media, där ingen uppmärksammar det, där ingen bryr sig.

Kör kungen full genom stan, eller hööögt över hastihetsbegränsningarna,  då är det helt okej för han är kung, skulle jag göra samma sak, skulle mitt körkort rycka fortare än kvickt och jag skulle sitta i fängelse, för det är fel.
Skulle man gå igenom allting kungligheterna gör, som är fel, skulle man nog kunna trycka en stor fet bok av det som är fel, men som överses för att de är värda mer.

Aron har ökad risk för sjukdomar, han föddes förtidigt, och precis som de flesta barn som föds för tidigt är han inte värd att få försäkring.
Men ta ett barn med en mor som har knarkat hela graviditeten, men ett barn som inte har allting på papper, den mamman behöver bara skicka in sitt barns papper innan 6mån så är barnet försäkrat mot alla medfödda sjukdomar och likn.
Aron har undersökt hjärnan flera gånger, hjärtat flera gånger, lugnorna flera gånger, allting står på pappret, att allting är friskt och bra, men han får ingen försäkring. För han är inte värd lika mycket.

Det känns så hemskt att veta att det är i den här världen jag ska uppfostra min son, att de här är reglerna han kommer få växa upp med;
 
är man inte känd, är man inte viktig.
Är man inte ung när man dör, bryr sig ingen.
Föds man förtidigt, vill ingen försäkra honom.

Jag ska försöka lära min son alla mäniskors lika värde, för jag ser inte att britneys barn är värda mer än en hemlös mammas barn, mamman älskar nog sina barn lika mycket som britney gör, hon har bara inga pengar till att försörja sina barn. Troligvis ingenting hon har valt själv, men endå ska barnen straffas för det.

Jag hoppas verkligen att världen får en bättre syn på människor snart.

Kommentarer
Postat av: marie

du det hoppas verkligen jag med! för som de är just nu de är helt omänskligt!!

2009-06-22 @ 15:07:44
URL: http://sezzan85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0