namn namn namn...

Elvira eller Thea?
Theo, Leo, eller Aron?

Hmm.. allt detta med namn är svårt..
Tur att man har ett tag på sig, men endå, man vill ju gärna ha namnet klart när knatten kommer..
Man vill åtminstonde ha ett par förslag. .tur att vi har det ^^

Det är mycket man ska bestämma.. De flesta saker man bestämmer gäller ju resten av livet..
t ex, vi bestämde oss för att behålla bebben, å de får vi stå ut med resten av våra liv,
vi ska betämma namn som bebben ska stå ut med resten av sitt liv, förhoppningsvis!

Det börjar kännas mer å mer verkligt, men endå så avlägset,
när man sitter å läser böcker om graviditet och förlossning, t ex hur förlossningen går till och massa sånt, det känns så avlägset, men jag är van vid tanken att det är en bebis där i magen, även om jag inte känner bebis än, det ska bli så kul när vi får känna sparkar osv.

Även om det är mysigt nu med, när freddie sitter och klappar magen å lägger huvudet mot,
( kommer bli kul om han ligger med huvudet mot magen sen å får en spark ) haha :)

Känns så otroligt skönt hur engagerat freddie är i allt det här, klappar magen, pratar och läser böcker om bebisar, och bryr sig om hur magen mår, och följer med på bägge ultraljuden och vill se, så otroligt glad över att han är så "pappig" :) Bryr sig så mycket om. Man har alltid hoppats att pappan till sina barn ska vara så, men aldrig riktigt förväntat mig det. När han visar hur mycket han också vill det här känns det inte som att jag "tvingar på" honom det. Känns otroligt skönt att veta.


 
Längtar efter dig bebis :)

Kommentarer
Postat av: Pyret

Åh va mysigt med en liten Thea, dt hette min hamster fast utan h :P

2008-04-15 @ 00:53:59
URL: http://spegelfobi.blogg.se
Postat av: Emelie - gbg

Jag diggade Elvira stenhårt! :P

2008-04-16 @ 21:59:16
Postat av: Jennie

Joo.. Elvira är nog favoritnamnet för mig också, har alltid velat att min dotter ska heta Elvira,
(med alltid menar jag dom tre senaste åren^^)
Men vi får se vad de blir för en knatte, tror inte en kille skulle vilja heta elvira ;)

2008-04-17 @ 16:07:54
URL: http://jenlon.blogg.se
Postat av: jonna - en sån där ung mamma

vad mysigt, grattis! :)

Thea och Elvira hade vi som namn åt vår bebbe, Theo eller Alfons om det blev en pojke. Men det blev en Ludvig, för han passade inte i nåt annat :)

2008-04-21 @ 14:30:32
URL: http://jonnalantz.blogg.se
Postat av: Elin

INTE ARON!!!
Det är mitt namn :D Hehe.
Jag har en namn-bok, iofs ganska gammal, från typ 80-talet, men det finns en hel del fina namn där. Du kan ju få låna den :)

2008-04-24 @ 13:18:12
Postat av: Jennie

Jooo kanske en Aron!!! :P
dom kan heta samma, det gör inget :D
då kan dom bli polare också ;) ;D

2008-04-24 @ 16:12:45
URL: http://jenlon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0