De bästa man kan få, det har jag fått..

Igår var vi ju på hjärnröntgen, vi fick ta en liten tripp på sjukhuset eftersom vi skulle till barnröntgen. Var jätte mysigt att få strosa runt med barnvagnen. Vi kom till barnröntgen och fick vänta ett tag innan det var våran tur. Undersökningen gick bra och det fanns inga tecken på hjärnskador. Aron försökte hela tiden titta på den andra läkaren hela tiden, han var så söt så.
Som vanligt lyckades han charma bort sköterskorna, med sina fina ögon.

Mamma kom förbi vid halv 2 tiden, mitt i lucnhen, hon kom med lite ren tvätt, och lite post. Hon fick även mata Aron vid 2 tiden. Dom var så söta så.
Mitt i maten kom en journalist och fotograf från Svenska dagbladet och intervjuade om känguruvård. De ställde lite frågor om Aron, och om hans vård här. Hur vi tyckte att det funkade med kängruvård och sådant.
Dock så skrev dom lite fel i sin artikel, vi fick ha honom uppe redan första dagen, inte efter 4 dagar. Artikeln finns att läsa i SvD idag, eller på " http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1564327.svd "

Jag och mamma satt och kollade lite efter doppresenter, min söta lilla kusin Ellen ska ju döpas i början av september, så som det ser ut nu ska det inte vara några problem alls för oss att gå. Freddie somnade med Aron så vi lät dom två vara fram till kl 4 då han skulle få mat.

Vi hade läkarsamtal imorse också, vid halv 10 tiden. Då fick vi höra att vi skulle få hjärt och lungräddning för barn, låter hemskt, men något man måste kunna för att få åka hem med sitt barn. Förhoppningsvis och förmodligen så slipper vi använda oss av det, men det är ju väldigt bra att kunna. Borde läras ut på alla BB.
I helgen så kommer vi förmodligen få gå ut på promenad med Aron för första gången, Han har aldrig varit utomhus än. Så blir skönt när man får börja gå på promenad.
I nästa vecka blir det hem på permission, förhoppningsvis i början av nästa vecka :)
( Allting är ju beroende på om han håller sig frisk såklart, får han minsta förkylning får vi inte ta med honom hem. )

Så idag hade vi också HLR, för barn. Fick se när dom träna på en liten bebisdocka. Känns skönt att kunna det. Hoppas verkligen att jag aldrig slipper använda det.

Idag blir det bara jag och Aron. Freddie ska på en fest hos Linus som ska flytta till Gävle. Tog knappt en timme innan Freddie ringde upp och kollade hur det var med oss. Så gullig han är.  Men han behöver få umgås med sina vänner lite också.
Så nu är vi ensamma här, mysandes. Aron ligger och sover, har precis matat honom så nu är han helt utslagen. Han har legat utan grimman i 2½h. Han fick det kämpigt med maten, men han behövde bara rapa lite så gick det bättre.

Syresättningen går fortfarande bra och jag längtar till den dag han blir av med syrgasen helt. Det är omöjligt att veta hur lång tid det tar, men vi kommer nog få ta med syrgas hem, även om han vart utan någon dag. Det känns säkrare att ha det utifall att något skulle hända. Han sköter sig bra och kan oftast hämta sig själv men man vet aldrig. Tillochmed stora lilla Aron kan bli trött.

På söndag kanske Emelie och Sabrin kommer och hälsar på, tänk, jag har inte träffat dom på över 10 veckor. Gud det känns som en evighet skolan slutade, endå har jag inte gjort något annat än vart fast i uppsala, med några dagliga besök hemmåt.
 
Något annat jag glömt berätta är att den 1 September, börjar ny säsong av "Sjukhuset" på Tv3, och gissa vilka som ska vara med? ;)

Just nu ligger Aron och kittlas med handen. Känns så mysigt. Samtidigt ligger han och sträcker lite på benen.

Nej nu är det dags att göra något annat. Mysa lite till och bara vara.

Lite bilder:

Från när vi testade kläder för några dar sedan.

Mormor Matar :)



Man kan omöjligt hitta någon finare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0