Mösspåtagning

Ja, igår var det då den efterlängtade mösspåtagningen.
Roligt spektakel, dock måste jag säga att den där långa rektorn passar absolut inte i klänning!
Det är kul att lärarna och rektorerna bjuder på sig själva för vår skull.

Det var musik, teater, och "skojstipendier".
Sen var det dags.
Äntligen fick man ta på sig mössan!!

     

Känns mer och mer verkligt för varje dag som går. Idag är det bara 1 vecka kvar, sen har man då tagit studenten och är klar med skolan... för ett tag, sen efter lite mammaledighet blir det Lärarutbildningen! Om man inte tar den på distans efter halva mamma ledigheten. Vi får se. Men utbildad lärare ska jag bli iaf!
1 vecka kvar och nedräkningen går fort. Har tre prov jag måste göra och två lärare att prata med. Vi får se hur detta går. Man får väl iaf hoppas på att få några bra betyg iaf.

Tror jag har det mesta fixat och klart till studenten iaf, jag har mössan, jag har klänningen, skor orkar jag inte köpa nya å jag har ju faktiskt ett par söta vita skor som jag tänker ha. Blir så bra så, varför ska allt vara nytt till studenten lixom? Jag orkar inte vara en av dom som lägger ner flera tusen bara för en dag, okej, den dagen jag gifter mig kommer jag lägga ner flera tusen, men inte på studenten. Tro mig, det blir minnesvärt iaf.
Man går ut skolan, hela släkten kommer och grattar en, hur svårt kan det vara att komma ihåg?

Fick min studentpresent från svärföräldrarna igår btw, dom tänkte att jag får så mycket minnes saker endå så dom köpte stolar och bord till balkongen, de bordet och dom stolarna jag vill ha :D Wiie.
Synd bara att balkongen är lite liten men det får plats iaf. Är så bra så.

Syrran fyllde 20 år häromdagen också, i tisdags. läskigt läskigt. Det blir 20 års fest på fredag då hon ska firas så de skriker om det ;)
Jag gav henne jätte roliga presenter, en ram med ett kort på henne, taget i söndags då hon leker med barbiedockor, och ett set med "gör dina egna tvålar" man måste minst vara 5 år gammal för det, och man måste ta hjälp av en vuxen, hoppas hon klarar det ;)
Får hoppas att man kan få redo på imorgon hur det gick på hennes intervju också, hoppas hon får det jobbet, hoppas det är ett bra jobb.



Vi köpte babysittern i måndags btw, med fick vi en extra babysitter, och sen sålde hon även en baby björn, bärsele som vi tänkte att de kan vi väl också köpa, alltid bra att ha.
Väldigt tidigt inköpt men blir inte lika mycket att köpa sen iaf. Längtar tills det är dax att börja köpa lite bebiskläder. Älskar att gå runt på babyavdelningarna i affärerna. Allt är så smått och gulligt. Ska bli underbart.

Nej nu ska man väl göra lite nytta innan skolan börjar också.. ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0