regn, orientering, smärta i magen...

Igår, från att jag kom till skolan vid kvart i 9 så kände jag en smärta i magen, hunger tänkte jag och väntade till efter lunch, det ville fortfarande inte gå över.
Självklart kunde jag inte heller gå hem ifrån skolan eftersom jag hade orientering kl 13,00, jag kom dit en kvart tidigare och tänkte jag börjar så kanske jag slipper regn och mera plåga i magen.
Efter att ha hittat första kontrollen och gått vilse i jakt på andra hamnade jag på bressevägen, mer orolig än nånsin över denna konstiga smärta i magen.
Jag visste inte vad jag skulle göra, inte heller om de var normalt, så jag ringde mamma och frågade och försökte förklara, då hon verkade bli lite fundersam blev jag ännu mer orolig och tårar började rinna, livrädd över att de skulle vara något farligt med min bebbe,
Jag åkte ner till barnmorskan och fick vänta en stund, sen fick jag prata med barnmorskan och hon lyssnade på hjärtat, och kände på livmodern, bebis verkade må bra. Tror aldrig jag varit så lättad tidigare.

Blev ju endå tvungen att åka tillbaka till skolan å leta efter Sylvia och förklara varför jag lämnade orienteringen med bara en kontroll, men hon förstod och jag får göra om det, som tur är. Kanske kan få det dära godkänt iaf.

Smärtan i magen gick över vid 8-9 igår kväll, och var förmodligen den dumma mjölken jag druckit dagen innan. Verkar som jag blivit laktosintollerant medan jag är gravid iaf. Tur att jag inte dricker speciellt mycket mjölk iaf, får ta det lugnare med den varma chokladen och absolut inte dricka ur koppar som rymmer en halvliter.


Idag ska jag till försäkringskassan och se vad dom har å säga, förhoppningsvis hinner min älskling också dit för han förstår nog mer av ekonomi och sånt där än vad jag gör, förhoppningsvis kan vi iaf få bostadsbidrag också. Skulle vara skönt.

Idag är det även bara tre veckor kvar av skolan.
Bara två rest prov kvar, fan jag kan nog klara det här ;) Ena provet ska jag skriva imorgon, sen kan jag koncentrera mig på det där stora dumma provet. Fast fan, kom just på att det är studiedag imorgon,  ääh får se om jag orkar åka ner imorgon eller om jag tar det på tisdag. Så länge jag får det gjort så är jag nöjd.
Sen är de ju även två kursprov också som jag måste göra, menmen. Detta ska ordna sig. Har jag lyckats sköta mig såhär bra hittils så ska jag sköta mig sista tre veckorna också.
Upptäckt att jag sköter mig bra under stress :P Synd bara att jag alltid väntar till sista terminen för att fixa alla rester. Haha.

Nej nu ska jag nog sortera ihop tvätten så det bara är att slänga in den, sen nångång idag ska jag nog diska också. :) Slipper jag göra det när freddie kommer, då kan vi mysas istället ^^
Om han inte ska göra ytterligare ett försök att fixa den där dumma diskmaskin vill säga.
Jaja det visar sig :)

Kommentarer
Postat av: syster

viii träffas imorgon! ring mig när du vaknar, så kommer jag över till dig med klänningarna! PUSSSSS! massa käärlek!

2008-05-15 @ 22:45:03
URL: http://sockret.wordpress.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0