Family Knows Best...

I helgen så var mina föräldrar ut till min faster, jag skjutsade dom.
De skulle ha en liten fest där borta så drickande blev de.

Det är mycket man kan säga om min släkt, men familjen framför allt!

Jag har vetat att min pappa är väldigt mycket för sin familj, även om han har svårt att visa det ibland så har jag vetat det. Min pappa är en underbar människa men har så svårt att visa vad han känner ibland. Många av dom bästa stunder jag haft med pappa har han haft några droppar alkohol i kroppen,
När jag var yngre hatade jag dessa fylleprat, då de skulle pratas å de skulle klagas och rättas till. Då förstod jag det inte, just då kändes de som om han bara klagade och klagade, allt var fel.

Men när jag blivit äldre förstår jag det mer, det var inte klagomål för att de var kul, utan det var vad en pappa gör, han försöker lära sin dotter så hon slipper begå misstag. Han försöker rätta till så familjen håller ihop. Allt han sa och gjorde var av kärlek, och det vet jag nu. Det är svårt ibland att tro att min pappa kan vara så känslosam, men det kan han. Och jag älskar honom när han är känslosam, men jag älskar honom lika mycket när han inte är det.

I helgen fick jag även lära mig att det är inte bara min pappa som är såhär, utan hans syster och hans bror också.

Jag skulle hämta mina föräldrar natten till söndag, men när jag kände att jag började bli trött, och Aron och Freddie sov, så behövde jag göra nånting, så jag åkte ut till Veronika tidigare för att inte bli för trött, gick upp till min kära Kusin Patricia och vi pratade lite, först var min far där och pratade med henne, ( Dessa känslosamma, irriterande kärleksfulla samtal)
Så när han gick ner skrattade vi litegrann och fortsatte vi prata lite.
Senare kom min faster (kusins mamma) in och ville prata lite hon också, och förklara hur viktig familjen är, vid de här laget började vi tycka att det var lite lustigt, men vi fortsatte lyssna.

Efteråt kommer farbror/gudfar Ronny också upp till oss och pratar lite. Tror vi pratade med Ronny längst. Men vi pratade om familjen och hur viktig den är, vi pratade lite om Patricias liv, vi pratade om alkohol och droger och killar (Haha). Ronny berättade lite om sitt liv och när han började dricka alkohol och olyckor som kan hända vid alkohol.
Sånt inte många tänker på när man dricker, men vad som helst kan ju hända? Alltifrån ramla och slå sig riktigt hårt (med fulla skrattande kompisar) eller våldsbrott osv.

Jag känner mig stolt som 95% av de gånger jag druckit har jag druckit med måtta, och alltid haft någon som jag vet kan ta hand om mig ifall de skulle gå överstyr och jag har alltid vetat hur jag ska komma hem.

Min farmor och farfar måste iallafall ha varit riktigt bra föräldrar som lärt sina barn så bra värderingar, allt som spelar någon roll är ju familjen. Hur mycket man än bråkar och avskyr varandra för stunden, så kommer ju familjen alltid finnas kvar, familjen är ju den man vuxit upp med, dom som lärt en allt man kan och vet. Det spelar ingen roll vad vännerna säger och gör. Dom kommer inte alltid stå där och vid större bråk försvinner dom förmodligen.



Mina föräldrar. Jag älskar er, och vet att ni alltid kommer hjälpa mig och finnas för mig.
Det sägs att släkten är värst, men jag tycker släkten är bäst.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0