I'm Inlove With You...

På fredagen tog jag ju då tåget som gick vid 4 tiden, var försenat så gick inte förän 20 över 4.
När jag kom fram till sthlm mötte min kära freddie upp mig och vi gick till hotellet där vi skulle bo, Nordic precis vid tågstationen, riktigt fint hotell.

Vi gick dit, tog upp sakerna, och gick sedan ner till baren där alla andra från freddies jobb gömde sig. Vi tog en cider/öl och väntade på att vi skulle åka vidare till nästa ställe.
När Taxin kom hoppade vi in och vi åkte, vi åkte förbi så otroligt vackra ljusklädda träd, överallt gör de så fint till jul.

Vi kom till några växthus där taxin stannade och släppte av oss, tre taxi bilar stannade och släppte oss där, så vi stog där, fundersamma och undrade om vi skulle äta julmiddag i växthus!?
Men vi gick en bit och kom upp till det, där vi skulle vara,  Rosendals wärdshus. Riktigt fint.
Kom in där och fick tre drinkbiljetter per/person och glögg och gick och satte oss till bords. Pratade massor med de som satt vid bordet med oss och tillslut fick vi äta,

det var alla möjliga olika mat att välja mellan, alltifrån köttbullarna till ålen och grisfötter. Ojoj massor fanns det, och de va inte snåla med efterrätten heller. Det fanns allt möjligt att välja mellan och det fanns hur mycket som helst, drickat var också gratis, tog ett tag innan vi ens behövde använda våra drinkbiljetter, och när vi åkte vid 11 tiden så hade vi fortfarande 2 biljetter kvar.

Vi tog snålskjuts tillbaka till hotellet, gick upp på rummet en stund, sen ner till baren igen, tog en varsin cider/öl och satt där nere en stund, tittade på när människor förklarade företaget med glas.

Sedan gick vi upp på rummet o la oss, vi hade frukostplaner kl 9.
Vaknade vid halv 10 så det var bara att klä på oss fort och åka ner till frukosten.
Även här fanns världens buffé och fritt val. Fanns även lite bullar och sånt här men jag ville inte ta, räckte med efterrätten från gårdagen. Usch å fy. Men vattenmelon fanns det, mums!

Efter frukosten packade vi ihop sakerna på hotellet så det bara var att hämta, sen gick vi ner på stan med några från gårdagen, gick och kollade skyltfönstren på NK och även in på NK, dom är riktigt duktiga på att skylta, de kan jag lova. jodå, skulle vi skylta så här i enköping tror jag vi skulle bli populära för mer än våra parker. Vi har ju bara grannen som går helt ut på julskyltning.

Senare på dagen så åkte vi till Emma&Jimmy, vi har ju aldrig vart där och när vi endå var i stocholm så måste vi ju hälsa på Emma såklart. Man kan ju inte träffas lika ofta.
Där var det julbak som pågick, Jimmy gjorde knäck, (Freddie och Jimmy var lika fascinerade av knäcken)
Emma gjorde pepperkakashus och skulle senare baka lussebullar, tyvärr hann vi inte vara med och hjälpa till.
Det blev även marsipan figurer, Emma var jätte duktig på det, jag var inte lika bra, jag gjorde en kärleksförklaring till min Freddie istället.

Efter åkte vi till morbror Anders och Susanne. Anders fyller 40 imorgon så det blev lite fest där, Det fanns två bebisar där, Kusin Ellen, och en annan 11 veckors bebis, ( Han var ungefär lika stor som vår lilla Aron) så här blev de väldigt jobbigt, gud så vi saknade honom. Varken jag eller Freddie drack, även om vi inte drack så mycket gårdagen så kände jag att jag inte orkar dricka, och Freddie skulle köra hem.
Vi åt lite tacos paj, MUMS! och efterrätt var kladdkaka. Var jätte gott.

Efter ett tag så blev de lite små jobbigt/tråkigt, då vi var i princip de enda "yngre" ( Och nu menar jag inte att ni andra är gamla ;) ) Men vi kände att vi behövde röra på oss och göra något, så vi lånade pappas bil, till pendeln, och åkte in till sthlm igen. Där gick vi på en promenad, det var så skönt att bara gå där vid 8-9 på kvällen, ingen stress, inte massa människor, och jätte fina julbelysningar, Var så mysigt.
Vi gick mot gamla stan, när de tog slut gick vi upp för bakgatan och upp mot slottet, gick bakom slottet, och mot NK, kollade julbelysningen återigen på NK, denna gång med mindre stress, mindre människor, och bara strosade runt.
Efter det gick vi tillbaka till pendeln och åkte tillbaka till sundbyberg.  Men det var så mysigt att få gå där som de två kära ungdomar vi är. Romantiskt och gulligt. Underbar kväll.

Vi åkte hem från sumpan vid halv 1-20 i 1, så vi var inte hemma förän strax innan två, så det var bara att gå och sova.
Elisabeth och Micke kom tillbaka med vår underbara myskille vid 11 tiden. Han är helt slut och ligger å sover, vad gör de med honom där borta? Haha. Känns bra att nu behöver vi nog inte vara utan honom på flera veckor, var riktigt jobbigt att vara ifrån såhär länge. Även om det bara var 1½ dygn för mig, över 2 dygn för Freddie, så var det riktigt jobbigt.

     
 



Och jag måste bara säga, JA JOHAN ÅKTE UT!!!




Kommentarer
Postat av: Freddie

Älskar dig ;)

2008-11-30 @ 17:40:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0