Some People Wait A Lifetime, For A Moment Like This...

Det har gått ett par dagar sen jag skrev sist.
Varje gång jag sätter mig ner och försöker skriva så vaknar Aron och vill inte alls låta mig skriva. Men nu ligger han i sängen och sover, jag tror Freddie har lagt sig brevid.

Imorgon får se vi om operationen han genomgick hade någon verkan, Hoppas verkligen den har det. På lördagen, dagen efter operationen vägde han 3110gram, idag när vi var på BVC vägde han 3030gram. Han kräks väldigt ofta så han har gått ner i vikt. Jag hoppas verkligen att han har gått upp i vikt till imorgon när vi ska till uppsala. Jag hoppas det har vänt tillbaka.

Annars så har veckan varit ganska lugn, bortsett från allt kräkande. Ju äldre Aron blir ju mer skriker han. Ibland är det enda som duger att gå ut och gå med vagnen. Det har funkat näst intill varje gång då han är otröstlig, de gånger man har tid att gå ut och gå iallafall. Annars så är det bara försöka med allt man kan komma på för att få honom lugn, vanligtvis funkar mat. Nästan alltid funkar mat.
Tycker den där ungen jämt är hungrig.

Var som sagt på bvc idag. Lillkillen är 47,5 cm lång och han vägde 3030 gram. Nästan som mig när jag föddes. Jag var 48cm lång och vägde 3030gram. Efter vi hade varit på bvc gick vi runt lite, skulle gå och handla så jag tänkte att vi kunde gå till coop. När jag var i närheten av coop kom jag på att vi inte varit och hälsat på mina lärare så vi tog en titt förbi skolan också. Satt där, pratade med gamla lärare och fikade med lite thé.

Sen efter det gick vi till coop. Handlade lite och begav oss hemmåt. Var hemma i kanske 1½ h sen gick vi ut igen. Aron var jätte trött men ville inte alls somna. Så fort han hamna i vagnen somnade han. Vi gick till leklust och skulle kolla efter något där man kan ha hand och fotavtryck. Det blev en ram. Därefter gick vi ner mot stan. Vid busstorget mötte vi en gammal klasskompis och 2 andra. Pratade med dom en stund. Värmde Arons mat vid busstorget, sen gick vi ner och satte oss på torget där Aron fick mat.

Gick hem senare. Skulle göra hand och fotavtryck, det var inte lätt att få något bra avtryck, men tillslut gick det. Ramen och leran skulle in i ugnen där de blev bränt så det gick inge bra och blev ingen ram och inge hand och fotavtryck. Men men that's life.

Har även fått hjälp av Moa med min fiina blogg. Tack så jätte mycket. (Nån dag, ska jag lära mig! Börjar få lite kläm på det iaf.)



Fot 1 dag gammal 7/6 vs fot 3½månad 24/9





















Hand 1 dag gammal 7/6 vs Hand 3½ månad 24/9


Aron efter vi har varit ute och gått till leklust och ner på stan idag.

Kommentarer
Postat av: Syster

Åhh vilka söta och förstora byxor han har på sig, haha :D. Aron = Världens sötaste! Jag vill bli frisk och träffa er. Tänker på er! PUSSPUSS!

2008-09-25 @ 11:37:23
URL: http://sockret.wordpress.com
Postat av: tinkerbellan

ja dem växer så fort

2008-09-25 @ 22:43:52
URL: http://tinkerbellan.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0