All I Want For Christmas Is You...

Jag vet att jag är totalt värdelös på att uppdatera denna blogg, men gör det mest om det händer något spännande/nytt, eller när någon av mina kära mostrar påminner mig.

Nu har julen vart iaf, det har blivit mycket julklappar, och för Aron är dom nog inte klara än,
På Julafton firade vi hemma hos faster Veronika o Tomas. Där befann sig min pappas släkt och vi åt gott, pratade och hade det mysigt, tomten kom, och massor av paket blev det,

Aron fick bl a:
* matta av mormor o morfar
* regnställ av moster o tomaz
* telefon av mamma
* gåvagn av gammel farmor o gammelfarfar
och lite mer...

Jag fick bl a
* brödrost av farmor o farfar
* damsugare av mamma och pappa ( dock fick jag den för ett par veckor sen)
* bord av farmor och farfar ( dock fick jag den för ett par veckor sen)
* massagebug i julklappslotteri

Jag och Aron åkte hem vid 8 tiden då Aron var hur trött som helst och det vore bara elakt att tvinga honom att vara vaken ännu längre, så tyvärr missade vi fikat. Men Aron är ett sånt barn som inte kan somna utan sin egen säng eller sin resesäng, vilken jag inte hade med mig.


På Juldagen var vi hemma hos mina föräldrar och firade tillsammans med min mammas släkt,
Även där åt vi gott, pratade och hade det jätte mysigt. Busade för fullt med både Aron o Ellen, hon börjar bli så stor och det är kul att se hur stor skillnad det är mellan Aron o Ellen fast de är lika gamla.
Sen blev det dags för julklapparna, och eftersom det var juldagen så kom det ingen tomte utan det delades ut endå.

Aron fick bl a:
* ett bord av mig
* aktivitetskub av gammelmormor och gammelmorfar
* kläder av Ellen, anders o susanne
* kastruller av Per, Linda o julia
och lite mer...

Jag fick:
* chokladfondue set i julklappslotteri
* tröja av mamma o pappa

Även på juldagen åkte vi hem ganska tidigt då jag inte ville lägga Aron ( fast jag hade med mig sängen) för jag ville inte behöva ta honom från värmen i sängen, och ta ut honom i kylan, så då åkte vi hem vid 9 tiden istället och han fick sova direkt när han kom hem.

Julen har varit helt underbar och jag ser fram emot nästa år då Aron kommer uppskatta julklapparna lite mer, detta året har han försökt laga dom såfort han dragit bort en bit, det är dock väldigt roligt att titta på, Och han har bara öppnat ett paket, för sedan har han lekt med leksaken och istället har jag och Ellen ( som tyckte det var mycket roligare att öppna ) fått öppna resten av hans paket.







Aron börjar bli så stor, men samtidigt är han fortfarande så liten, Han blir snart 19 månader, har precis börjat gå, även om han fortfarande verkar föredra att krypa, han ser också bara större och större ut, och jag vet inte vart min lilla bebispojke tog vägen.

Han pratar fortfarande inte, så jag får väl hålla i det som bebis då.
Han säger fortfarande bara "mamamama" "papappaa" och "nananana" . Han kan säga nej lite då och då, och ibland gråter/gnäller han till ett "mamma" vet dock inte om han syftar på mig då, eftersom han aldrig säger det annars.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0