Who Can Bring You Back To Earth?

Här i livet är människor viktiga.

När Sebastian och Emma var här i fredags disktuterade jag och Sebbe lite lätt ämnet, människor som kan ta ner en på jorden igen. Jag tror de flesta har en vän, pojkvän, släkting eller liknande som på 2 sekunder kan få ner en på jorden. Någon som man alltid lyssnar på vare sig vad de säger. Jag vet att jag har en sån person, Emma är min person.

I mina drömmar om en perfekt värld kan hon få ner mig på jorden och få mig att inse att livet funkar inte som i drömmar. Inte många som kan det, men hon kan. Allt hon säger till mig, reagerar jag på, även om jag inte alltid följer hennes råd så finns de alltid i ryggraden.

De som är så bra med Emma är att hon vet precis vad hon ska säga och inte säga till mig, när hon ska säga något eller om hon ska vänta. Hon vet även alltid vad jag behöver höra, och säger alltid rätt saker till mig. Hon är en underbar människa min Emma, och jag hoppas hon sitter å nästan rodnar när hon läser detta, och det vet jag att hon kommer göra.

Jag saknar att vara 14-15 år. På den tiden kunde jag träffa Emma när jag ville, jag praktiskt taget bodde nästan hos henne en sommar, och jag saknar det. Jag saknar att få träffa henne när jag vill och var jag vill. Nu går det inte, även om vi inte bor så långt ifrån varandra känns det endå som om vi bor på varsinn sida av jordklotet.

Jag är stolt över att ha Emma som vän, för jag vet att hon aldrig nånsin skulle svika mig, eller mitt förtroende för henne. Det är en underbar känsla att ha någon utanför familjen som betyder så mycket. Även om Emma endå känns som en i min familj.

De människor här i världen som har turen att känna Emma bör känna sig stolta, det är en vän man alltid kan lita på, en vän som är så underbar och så stöttande.
Även om vi kan ha olika åsikter om saker så har vi aldrig bråkat. Vi vet när vi ska ge upp ett samtal så vi slipper.

Jag vet att jag gjort något inlägg här och där om Emma tidigare, men hon har så stora delar i mitt liv, så hon kommer tillbaka ganska ofta, och jag struntar i om ni inte vill läsa om henne, jag vill skriva om henne.

Emma Kristina Westerberg,
Min bästa vän.
Min sons gudmor.





Kommentarer
Postat av: Emma

Du får inte skriva sånahär saker, blir ju alldeles gråtfärdig lilla vännen!!! Älskar dig

2009-02-24 @ 09:57:09
URL: http://www.metrobloggen.se/mittlivsomEmma
Postat av: mamma

Vilket bra kort på Emma!!

Hon är jättesnygg!!

2009-02-26 @ 16:55:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0