My Love, My Life, My Soul..

Den här förbannade svininfluensan, jag blir galen, man vänder ut å in på allting men man kan endå inte komma på vad man tycker, vad man tror.
I början sa jag hela tiden att jag inte tänker vaccinera mig, för jag litar inte på vaccinet, det gör jag fortfarande inte, jag blir galen av allt tjat om denna influensa och detta vaccin. Men samtidigt tänkte jag inte så mycket på det innan, för jag behövde ju inte tänka på Aron, för han fick ju inte vaccineras.

Men så helst plötsligt beslutade dom att barn från 6 mån skulle vaccineras och jag vände knut på mig själv för att komma på hur jag skulle göra, frågade min mor och tillslut ringde jag uppsala. När beslutet gick igenom ringde Lisa från uppsala och berättade att Aron skulle vaccineras, att vi fick komma dit och vaccinera honom om kön var för lång här i Enköping.

Så igår (tisdag) ringde hon igen och berättade att de skulle vaccinera idag (onsdag) och att vi var välkomna mellan 13-16 för att Aron skulle få första sprutan, så dit åkte vi och nu har han fått första sprutan, så ska vi ta nästa efter 3 veckor, vi skulle eventuellt försöka få den här, men fanns det inte tillräckligt vaccin kunde vi få det i uppsala igen.

Så nu ligger jag här i sängen o hoppas så innerligt att han inte ska bli alltför sjuk, man har ju läst lite skräckhistorier om vaccinet, men samtidigt skulle jag aldrig förlåta mig själv om Aron fick svininfluensan,(för vem vet hur det skulle gå?) och jag valde bort vaccinet.

Än så länge har jag inte märkt av någonting, och han fick sprutan strax efter kl 13.00 idag, men vi får se hur det är imorgon, om han har blivit dålig med feber o ont, hoppas inte. Stackars min lilla busunge!

Så nu ska jag försöka pricka in så jag själv kan få det här vaccinet också, för jag anser att om jag låter Aron få ett vaccin, då ska jag banne mig också ha det, annars känns det som väldigt mycket dubbelmoral !
Mor sa att de skulle få in vaccin imorgon, så jag får väl försöka ta mig ner dit imorgon, dock känns det som jag har 100 saker jag ska göra bara imorgon.



You're The Apple Of My Eye !



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0