You're The Sunshine Of My Life.







Jag, Aron och Angeliqa var ju som sagt ut igår och tog lite kort, så då tänkte ju jag självklart att jag måste dela med mig av dessa kort till mina släktingar, (som jag antar är i princip dom enda som läser?) Aron tyckte iallafall att det var väldigt roligt att gå runt ute vi var på så mycket olika ställen och lekte, busade och tittade på olika saker hela dagen. Vi blåste t ex såpbubblor, vi tittade på blommor, tittade på hundarna vid fisktorget, åkte rutchkana, gungade, och sprang runt på gräsplan.

Och ja juste, vi följde med Angi till skolan för hon skulle prata med en lärare och under tiden gick jag och Aron och hälsade på mina gamla lärare som var så glada över att vi kom. Dom är ju så trevliga och Aron tyckte speciellt att Barbro var väldigt rolig då hon lekte med honom när han 'gömde' sig bakom ett skåp. Han skrattade och skrek av glädje, så kul var det.

Idag har jag jobbat hela dagen, och jobbar fortfarande. Slutar om ett par timmar och då blir det, antingen att ta bussen direkt hem, eller om Emil fick jobba över så åker jag bil hem och isåfall åker vi hem till mamma och hämtar Aron.
Annars så får Emil åka och hämta Aron hos mamma och lägga honom och allt sånt.

Jag ser hellre att någon hämtar upp Aron på dagis vid 3-4 tiden så han får lite lugn och ro där, än att han ska sitta kvar på dagis till halv 7 på kvällen, så jag försöker oftast se att någon hämtar upp honom och leker med honom, sitter och gosar med honom och att han får mat och som sagt, lugn och ro.
Även av denna anledning jag ser till att inte jobba mycket dom veckor som Aron är hemma. För jag vill inte spendera mina veckor tillsammans med honom genom att jobba och låta dagis ta hand om honom.

Men efter idag är jag ledig i 5 dagar så jag har resten av veckan att gosa och leka med Aron, sen på måndag blir det träff med kuratorn. Det blir spännande. Dock ser jag mer fram emot att träffa nya sjukgymnasten.

Det som är så skönt med mitt jobb är att jag ibland blir ledig i flera dagar, men då får man ju oftast kämpa lite extra dagarna innan, men det är det värt. Dock att jobba 5 dagar i rad, 11 timmar om dagen som jag gjorde förra veckan var lite påfrestande. Men förhoppningsvis blir det inte så mycket jobb under samma vecka. Vi får se när nästa månads schema kommer, så får vi se hur Juni månad ser ut.

Hur som helst är det nog färdigskrivit för min del idag.
Vi får se när jag skriver igen. Blir nog inte förän nästa vecka, efter vi träffat kuratorn.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0