Hur ska jag våga älska dig när varje liten nedgång blir till ett avsked i mitt hjärta?

Det här är en bok som jag verkligen vill ha. Jag längtar efter att jag kan köpa och läsa den.
Boken är skriven av Tina Wiman som är mamma till 4 barn, varav 3 är prematura. Efter 4:e barnet började hon skriva den bok nästan alla vi prematurföräldrar behövde. Inte en bok om barnen, utan en bok om föräldrarna.

Jag har läst ett par texter på hennes blogg, och jag kan fortfarande inte läsa dom utan att börja gråta, det är helt sjukt, spelar ingen roll om jag sitter här hemma själv, eller om jag har vänner här, jag klarar inte av att läsa det, de påminner för mycket. Hon har en förmåga att beskriva känslorna på punkt och pricka, man känner igen sig direkt, man känner igen känslorna.

Läser man hennes texter hamnar man på sjukhuset igen, man dras tillbaka till den tid som man aldrig trodde skulle ta slut. Känslan av hopplöshet, att inte kunna rädda sitt eget barn. Dom känslorna man helst vill glömma.

Jag kan inte läsa ett blogginlägg, och jag ska försöka ta mig igenom en bok på över 200 sidor.
Jag kommer nog skicka ut Freddie och Aron, så jag kan sätta mig på balkongen och bara läsa, läsa, och läsa.

Det är en bok som jag BEHÖVER läsa. Även om jag hellre låter bli med tanke på alla känslor de kommer riva upp. Men jag känner ett sånt starkt behov av att läsa den.

Boken heter Våga Älska och är skriven av Tina Wiman.
Finns bl a att köpa här






Kommentarer
Postat av: marie

Den vill jag med ha! samma här de går knappt att läsa den innan tårarna kommer...

2009-05-21 @ 13:37:16
URL: http://sezzan85.blogg.se/
Postat av: marie

hehe redan gjort beställde boken igår på bokus tror ajg de hetter för 191 kr. Läängtar tills den kommer:D:D

2009-05-25 @ 21:34:55
URL: http://sezzan85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0